
Що таке беклайн
Backline або беклайн – це сукупність обладнання (музичній техніки, інструментів, апаратури) на сцені для первинної обробки звуку та його якісного відтворення, а також для того, щоб музикант міг контролювати гру. Якщо запитати у артиста, який виступає на сцені: беклайн — що це, він відповість — це те, що забезпечує повний комфорт під час виступу.
Backline дозволяє музикантові чути себе та всій музичній групі один одного на сцені. При цьому беклайн потрібний не лише для проведення концертів, а й банкетів та інших заходів.
Що входить до беклайну
Зрозуміти, що таке беклайн можна навіть за назвою. Воно складається із двох англійських слів — back і line. Back означає задній, line переводиться як лінія. Виходить, що backline — це задня лінія, тобто необхідне «технічне тло» для виступу музичного гурту. Склад апаратури беклайну включає:
- ударні установки;
- басовий або гітарний комбопідсилювач;
- стійки для клавіш, мікрофона та музичних інструментів;
- монітори;
- ді-бокси;
- мікрофони;
- навушники;
- супутня комутація (дроти).
Музиканти мають свої інструменти, але обладнання для перетворення та відтворення звуку – така ж важлива частина підготовки, без якої неможливо уявити гарний виступ.
Яке обладнання вибрати для відкритих та закритих майданчиків
Ідеальний варіант – отримати консультацію звукорежисера перед заходом. Фахівець проведе оцінку та порекомендує, який backline потрібен, з урахуванням кожного нюансу звучання. Наша компанія також надає цю послугу (робота звукорежисеру оплачується окремо).
Один із параметрів, який оцінює професіонал, — інтер’єр приміщення, оскільки у двох схожих, на перший погляд, кімнатах звук звучатиме по-різному. В одній все буде ідеально, і налаштування триватиме мінімум часу, в іншій — це ювелірна робота. Такі приміщення називаються складними: у них може бути безліч дзеркальних, металевих, скляних, щільних тканинних поверхонь, ніш у стелі – і все це потрібно врахувати.
Наприклад, у простому (з погляду інтер’єру) залі достатньо встановити кілька потужних портальних колонок. У складних приміщеннях будуть потрібні додаткові маленькі колонки по всій площі для того, щоб «добити» якість звуку. Якщо знехтувати цими правилами, звук спотворюється: виникає гучність, знижується чіткість, з’являється нерозбірливість, певні частоти посилюються або, навпаки, поглинаються.
На відкритих сценах якісний звук настроїти зазвичай легше (за умови грамотного розміщення апаратури). Єдина умова – погода без дощу. Найчастіше для вуличних сцен вибирають портальні колонки високої потужності, оскільки на відкритому просторі відсутні поверхні, що відображають, і обмежень для поширення енергії.
При цьому основна частка потужності портальної колонки йде на нижні частоти: що більше вона їх видає, то вважається сильнішою. І для відкритих майданчиків якраз важливо, щоб було як мінімум у 2 рази більше нижніх частот для більшого поширення звукової хвилі.
Вибирати потужність потрібно із запасом: зменшити гучність можна, а збільшити — якщо портальні колонки працюють уже на повну силу — не вийде. Це часта помилка на концертах: гості не завжди розігріті на початку заходу, і висока гучність ріже слух. До кінця вечора зазвичай просять грати голосно і потужно – ось тут і буде потрібна додаткова потужність.