Skip links

Акустичне обладнання

Помилки підключення акустики

Детально вивчивши паспорт пульта (мікшерного пульта), що вже є винятком із правил, і переконавшись, що до джекового входу в пульті теж підходять два дроти, багато хто не роздумуючи встромляє туди своє джерело зі стерео сигналом. І підключивши все це до мережі разом з підсилювачем, з жахом розуміють, що з колонками їх таки обдурили, вокал та інструменти пішли в далечінь, а низу немає зовсім. Насправді, на симетричний вхід потрібно подавати симетричний сигнал, який зі стерео сигналом не має нічого спільного. На симетричному вході корисний сигнал складається, а сигнал перешкоди протифазно віднімається. Стерео сигнал у цьому випадку віднімається, і на виході пульта ми маємо протифазну результуючу складову. Щоб все ж таки розкрутитися в цій техно-лінгвоеквілібристиці, потрібно лівий і правий виходи джерела подати на різні входи пульта, використовуючи моно-джеки, і розвести панораму в різні боки (якщо в пульті відсутні стерео входи).

Небажано використовувати акустику різних виробників в одній інсталяції

Останнім часом, модно стало використовувати активні сабвуфери та сателіти. Якщо використовувати продукцію одного виробника, то проблем не повинно бути, за дотримання правил комутації. А якщо, наприклад, сабвуфери від різних виробників, то через різні схемотехнічні рішення може мати місце зсув фази одного боксу, щодо іншого. У більш дорогих моделях для узгодження одного активного саба (сабвуфера, прим. редактора) з іншим за фазовими характеристиками, є перемикачі повороту фази (0 – 180 °) або регулятор плавного зсуву фази. При неузгодженій фазі низькочастотних активних боксів відбувається взаємознищення низькочастотної енергії. Так само якщо Ви використовуєте у своїй інсталяції активні низькочастотні акустичні системи та активні сателіти, різних виробників та різної конфігурації, при їх відбудові потрібно користуватися спеціальними дорогими приладами та бажано, щоб це робив фахівець у цій галузі, а не Ваш добрий знайомий, який Вам колись відремонтував телевізор.

Уникнення втрат потужності

При грамотній комутації підсилювачі ставлять поряд з акустичними системами, мінімізуючи втрати в акустичних кабелях.

Вихід з ладу ВЧ динаміків

Як правило, найслабшою ланкою в тракті – джерело сигналу – мікшерний пульт – підсилювач – акустичні системи – є, в основному, сам підсилювач та високочастотні динаміки акустичних систем.

Якщо «….корпус магнітофона не екранує його від електромагнітних полів» може статися таке: « ….довгі колонкові дроти, підключені до акустичних систем, випромінюють у простір до 50 mV високочастотного сигналу, що у 10 разів перевищує чутливість магнітної головки магнітофона; і «…якщо будуть створені умови, за яких наведений сигнал опиниться у фазі, виникає самозбудження системи магнітофон – підсилювач. Дана подія «… відбувається зазвичай поза чутним діапазоном і має повний розмах амплітуди на певній частоті, і, як правило, призводить до виходу з ладу високочастотних динаміків або слабко захищеного підсилювача.

Інший варіант розвитку подій – це коли сам магнітофон, що не вміє працювати на довгу лінію з виходу навушників без навантаження, входить у стан самозбудження з тими ж наслідками …. за відсутності навичок роботи по відбитому звуку (акустичні системи, часто розташовані тиловою частиною до « ДИ-ДЖЕЮ») можна задерти ВЧ в десятки разів вище за номінальний рівень, і прощай «піщалки».

Про підсилювачі

Професійний підсилювач відрізняється від побутового тим, що призначений для роботи в екстремальному режимі за мінімального значення інтермодуляційних спотворень. Незважаючи на всілякі схемні захисту, що іноді перетворюють сигнал при перевантаженнях в мало впізнавану форму, підсилювачі не завжди виявляються захищеними.

Як відомо, майже в будь-якій схемотехніці професійних підсилювачів існує низькоомний резистор, що розв’язує схемну землю від корпусної. При неписьменній комутації виникають умови, за яких через цей резистор тече пристойний струм, що приводить, як до виходу з ладу підсилювача потужності, так і все тих же горезвісних «піщалок» …» («Піщалки» – високочастотні динамічні головки – прим. редактора).

Вихід з сабвуферів

«…якщо врахувати, що вам попався чесний підсилювач, і вказана потужність виміряна під навантаженням при синусі, то пікові значення при перевантаженні будуть, як мінімум, у 1,4 рази більше. Оскільки, в сучасній музиці низькочастотний сигнал має практично постійний часовий фактор, то виходить, що низькочастотний бокс працює при довготривалому перевантаженні на відміну від сателітів тимчасовий фактор, що змінюється за рівнем. Котушка динамічної головки «сабвуфера» за такої експлуатації перетвориться на попіл.