Skip links

Акустичне звукове обладнання для торгового залу

Основним призначенням акустичних систем у торговельних залах є сигнальне оповіщення у разі виникнення надзвичайних ситуацій, проте найчастіше торгові підприємства використовують їх і для інших цілей. Акустичне обладнання останнього покоління дозволяє транслювати не лише сигнальне сповіщення, але й рекламні повідомлення та фонову музику.

Звукове обладнання для торгових центрів відрізняється за багатьма параметрами, починаючи від потужності колонок і до кількості підсилювачів. Деякі види обладнання підключаються до комп’ютерної системи, якою здійснюється управління звуком. Інші мають автономний блок, який продовжує роботу, навіть після відключення комп’ютерних систем. Центральний блок несе в собі більше можливостей порівняно з комп’ютером і дозволяє керувати аудіоматрицею, розподілом живлення, а також вибором каналу зв’язку та треку музичної композиції. Для великих торгових центрів можливий вибір та встановлення багатоканального акустичного обладнання, яке дозволить транслювати різні мелодії або рекламні повідомлення у різних торгових зонах та поділах центру.

Сучасні акустичні системи складаються з одного або декількох гучномовців (залежно від площі зали), які бувають настінними, стельовими, вбудовуваними, кутовими, також підсилювачів, необхідних для посилення чистоти звуку, що транслюється, колонок, спрямованих так, щоб не виникало «мертвих зон» або навпаки «гучних ділянок», а також мікрофона, пультів дистанційного керування та різних кабелів та проводів. При цьому варто вибирати тільки таке звукове обладнання, яке спеціально розроблене для безперервної роботи в торгових залах, оскільки традиційні побутові акустичні системи не можуть безперервно працювати більше 10 годин, що часом так необхідно в магазинах. Найкращим рішенням буде використання звукових систем, що належать до класу «public address», тобто професійне обладнання великих торгових підприємств.

Що стосується питань вартості акустичного обладнання, то варто зазначити, що високих вимог до якості звучання даного виду акустики не пред’являється, головне, щоб звук був легким і рівним, без шумів. У зв’язку з цим, вартість звукового оформлення не така велика, так наприклад, у невеликому магазині купівля та встановлення акустичної системи обійдеться всього в пару тисяч доларів, тоді як якісна домашня система може коштувати дещо дорожче. Основним показником вартості найчастіше є розмір приміщення, чим більша площа залу, тим потужніша акустику необхідно встановлювати, а, отже, і коштує вона дорожче. Багатоканальна акустична система з можливості трансляції різного звукового потоку в різних зонах, знову ж таки коштує дещо дорожче, але вона має й більші можливості, причому не тільки у функціональному плані, а й питаннях надійності.

При виборі звукового обладнання важливо враховувати і призначення системи. Так якщо акустика встановлюється для трансляції рекламних повідомлень, то необхідно підбирати конструкції, які передавали повідомлення без перешкод, інакше інформація погано сприйматиметься і викликатиме лише роздратування відвідувачів. Для цього особливу увагу варто приділити гучномовцям та підсилювачам звуку. Якщо ж у торговому центрі планується запровадження постійного музичного супроводу, то встановлення та підключення систем. Так, у великих торгових центрах, з наявністю великої кількості бутиків, бажано використовувати багатоканальні системи, з можливістю трансляції різних музичних композицій, наприклад у відділах молодіжного одягу – сучасні хіти, а в точках продажу строгих ділових костюмах – класику, чи інші спокійні композиції. Деякі моделі звукового обладнання дозволяють розбивати сигнал до 200 окремих зон, де можна крутити різні мелодії, і транслювати різні рекламні повідомлення.